פטריה בפות בהריון – תסמינים, טיפול ומניעה

קרדיט תמונה: freepik

פטריה בפות בהריון מהווה בעיה שכיחה בקרב לא מעט נשים. כל אישה שחוותה זיהום פטרייתי בנרתיק יודעת כי הגירוד יוצר אי נעימות טורדנית. אם את תוהה מה כדאי לעשות כדי למנוע מראש את הופעת הפטרייה בהריון ואם היא כבר צצה, מה אפשר לעשות כדי לפתור את הבעיה המציקה הזאת בהריון, כדאי שתקראי את המאמר הבא.

זיהומים וגינליים- במה מדובר?

בנרתיק קיימת פלורה טבעית המכילה אוכלוסייה מיקרוסקופית שמורכבת משלוש קבוצות עיקריות: תאי שמרים, חיידקים אנאירוביים וחיידקים טובים. באופן רגיל מתקיים בין המיקרואורגניזמים בנרתיק איזון אך במידה והאיזון מופר מתקבל זיהום פטרייתי הקרוי קנדידה או וגינוזיס בקטריאלי. תסמינים של זיהום פטרייתי ובעיקר גרד והפרשה לבנה יופיעו כאשר תאי שמרים ישגשגו ואילו תסמינים של וגינוזיס חיידקי יהיו בעיקר גרד המלווה בריח רע. מצב זה יקרה כאשר מתרחשת צמיחת יתר של חיידקים רעים.

 

ממה נגרמת פטריה בפות בהריון?

חשוב לדעת כי הזיהומים הווגינליים שהוזכרו וכן הקנדידה בתוכן אינם נגרמים מגורם חיצוני כגון העברה בשירותים או ביחסי מין אלא שינויים סביבתיים הגורמים להפרת האיזון של הפלורה הטבעית בנרתיק. חוסר איזון מעין זה יכול לנבוע ממגוון רחב של שינויים סביבתיים לרבות שינוי בטמפרטורה, לחות או בחומציות. בזמן הריון בשל שינויים בתזונה ובמערכת החיסונית עלולה להתרחש שינוי בפלורה שתוביל לפטרייה המדוברת. מעבר לכך, פטריה מעין זאת יכולה להיווצר בשל נטילת אנטיביוטיקה אשר מחסלת את החיידקים הטובים, שטיפות יתר ושימוש בסבון באזורים אינטימיים שמובילים לשינוי בחומציות ועוד. פטריה בפות בהריון היא בהחלט דבר לא נעים שכדאי לטפל בו כמה שיותר מהר.

 

איך אפשר לזהות פטריה בפות בהריון?

פטריה בפות בהריון תלווה בסימפטומים הבאים: נפיחות ואודם מקומי בעור, גירוי וגרד פנימי וחיצוני, הפרשה לבנה ללא ריח, יתכן שתורגש גם צריבה במתן שתן, יתכן שיורגשו כאבים בעת קיום יחסי מין ועוד. לעומת זיהום פטרייתי, דלקת חיידקית אנאירובית, תלווה בנוסף לסימני הגירוי גם בהפרשה מימית וריח רע. פטריה בפות בהריון איננה גורמת לכאבים אלא לגרד מקומי ומטריד בשפתיים החיצוניות ובפנים הנרתיק.  הפטרייה לא מהווה סיכון כלשהו לאם או לעובר, אך יש לציין כי ההפרשות הנוזליות שלעיתים מופיעות בעת פטרת נרתיקית יכולות להיות מפורשות על ידי אישה בהריון כירידת מים ואין דרך טובה להבדיל בין שני המצבים הללו מבלי לבצע בדיקה גניקולוגית. כמו כן, אם מופיעה פטריה בפות בהריון פעם אחת סיכוי טוב שהיא תופיע שוב במהלך ההריון.

 

כיצד מטפלים בפטרייה בפות בהריון וכיצד למנוע?

בכדי למנוע פטריה בפות בהריון רצוי מראש לצורך פרוביוטיקה לאורך תקופת ההריון. כמו כן, יש להימנע משטיפת יתר של האזור שכן הדבר יכול להפר את האיזון העדין בין מרכיבי הפלורה בנרתיק. אם בכל זאת הופיעה פטריה בנרתיק בהריון, יש לגשת לגניקולוג, אשר ימליץ על טיפול אנטי פטרייתי משולב במשך שלושה ימים הכולל נרות לתוך הנרתיק ומשחה לאזור הפות ופתח הנרתיק. המשחה החיצונית תכיל לרוב גם מרכיב אנטי דלקתי שירגיע את הגירוי החיצוני. את הנרות והמשחה ניתן לרכוש גם ללא מרשם ונשים שעברו כבר פטריה ויודעות לזהות את הסימנים בעצמן יכולות להתחיל את הטיפול הראשוני ללא צורך לחכות לתור לרופא.

אם הטיפול הראשוני לא עובד ניתן לעלות מדרגה ולהשתמש בטיפול אנטי פטרייתי בבליעה, כאשר מדובר לרוב על תרופת מרשם שיש לקבל מגניקולוג. טיפול בקנדידה מסוג זה בהריון חייב להיות מומלץ רק על ידי גניקולוג שמבין היטב את התחום וזאת כדי להתאים את האנטיביוטיקה שאיננה תפגע באם או בעובר באופן כלשהו ובד בבד תסייע לפטרייה.

 

 

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

חדר בריחה
בלוג

חמש סיבות מדוע חדר הבריחה ברעננה הוא המקום המושלם לבילוי שלכם

האם אי פעם מצאתם את עצמכם משתוקקים להרפתקה כה שובת לב, שהיא מעבירה אתכם לעולם אחר? בלב רעננה מחכה לכם עולם מרגש, מוכן לשקוע אתכם ואת חבריכם בהרפתקאות שמבטיחות לא רק אתנחתא מהשגרה אלא גם יציאה אל הבלתי רגיל. חדר בריחה רעננה מציע יותר מסתם משחק; הוא מציג חוויה מרתקת שבה עבודת צוות, שנינות ואומץ מתמזגים כדי לחשוף רגעים מלאים בכיף, אתגרים וזיכרונות בלתי נשכחים.

צילום: canva, שיווק ופרסום: אינפינס סוכנות דיגיטל
בלוג

פריחה דיגיטלית: שיווק חברות קנאביס בעידן החדש

בעידן הדיגיטלי, רשתות חברתיות הן אחד הכלים החשובים ביותר בארסנל של שיווק חברות קנאביס. הפלטפורמות האלו מאפשרות לחברות ליצור קשר ישיר עם הקהל שלהן, להציג תוכן אינפורמטיבי ולהשיג מעורבות גבוהה. עם זאת, חשוב להיות מודעים להגבלות השונות שמטילות הפלטפורמות הללו על פרסום מוצרי קנאביס ולהתאים את האסטרטגיה.

תזונה
בלוג

בחינת השפעת התזונה על רמות הכולסטרול: מתזונה ים תיכונית ועד למגמות מתקדמות בהתערבויות של מזון בריא

כולסטרול הוא חומר שעווה המצוי בדם החיוני לתהליכים פיזיולוגיים שונים, כמו יצירת קרום התא. עם זאת, רמות גבוהות של כולסטרול עלולות להוביל לבעיות בריאותיות חמורות, כולל מחלות לב וכלי דם. בשנים האחרונות, יש עניין גובר בבחינת השפעת התזונה על רמות הכולסטרול, תוך התמקדות מיוחדת בתזונה הים תיכונית ובטרנדים המתעוררים בהתערבויות של מזון בריא.

גבר
בלוג

דרך חדשנית לטיפול באין אונות באופן טבעי: טבעי קל ופשוט מאי פעם

בעיית אין אונות היא אחת הבעיות הנפוצות ביותר שגברים נתקלים בהן. פתרונות קונבנציונליים כוללים תרופות, תוספים תזונתיים, וטיפולים רפואיים, אך כולם מגיעים עם סיכונים ותופעות לוואי. הפתרון החדש שאנו מציגים כאן מציע דרך טבעית, קלה ופשוטה לטיפול בבעיה, והוא מתעלה מעל כל האפשרויות הקיימות בשוק.