מימוש זכויות רפואיות

קרדיט תמונה: freepik

אנשים רבים אינם מבינים את זכויותיהם כמטופלים. הסיבה לכך היא שהם אינם חונכים בנושא זכויות רפואיות ולעתים קרובות מרגישים חסרי אונים לקבל החלטות לגבי הטיפול בעצמם.

 

מטופלים צריכים לדעת שיש להם את הזכות:

– לסרב לטיפול או להליכי אבחון, כולל ניתוח

– לסרב להליכי טיפול או אבחון, לרבות ניתוח לאחר שנודע לך באופן מלא על הסיכונים והיתרונות

– לסרב לטיפול או להליכי אבחון, לרבות ניתוח ללא מתן סיבה

-סרב לספק מידע אישי כגון היסטוריה רפואית או מידע רקע משפחתי למטרות בדיקות גנטיות

-בקשו הסבר על כל הליך קליני שמתבצע בהם ושאלו כל שאלה לגביו לפני הסכמה לכך

הזכות לסרב לטיפול רפואי היא זכות יסוד של האדם. מדובר בסוגיה שנדונה מאז שנות ה-70, שבה נקבע לראשונה כי לאנשים צריכה להיות הזכות לסרב לטיפול רפואי.

בארצות הברית, לכל האזרחים יש את הזכות לסרב לטיפול רפואי. זה כולל מבוגרים וילדים. עם זאת, אדם שמסרב לטיפול עשוי שלא לקבל טיפול רפואי או שירותים אחרים מתוכניות ממשלתיות.

 

האם ניתן לסרב לטיפול רפואי?

אדם יכול לסרב לטיפול רפואי אם הוא בר דעת, מה שאומר שהוא מסוגל להבין את מחלתו ואת ההשלכות של סירוב לטיפול. אדם אינו יכול לסרב לטיפול רפואי אם אין לו כשירות משפטית או אם מישהו מונה לו האפוטרופוס (הנקרא קונסטורטור) לקבלת החלטות רפואיות.

זכויות רפואיות הן הזכויות של מטופל לקבל החלטות לגבי הטיפול הרפואי שלו. ניתן לרשום זכויות אלו במסמך משפטי הנקרא צוואת חיים. צוואת חיים היא מסמך המציין איזה סוג של טיפול אתה רוצה או לא רוצה אם אינך מסוגל לקבל החלטות משלך בעתיד.

על מנת שצוואה המחיה שלך תהיה מחייבת מבחינה משפטית, עליה להיות חתומה ולהיות עדה על ידי שני מבוגרים שאין להם עניין בהחלטות העזבון או הבריאות שלך. עליך גם לתת עותקים של מסמך זה לרופא שלך, לבני משפחה ולחברים.

 

זכויות רפואיות הן הזכויות של אדם לשלוט על שירותי הבריאות שלו

זכויות רפואיות עשויות לכלול את הזכות לסרב לטיפול, הזכות לקבל החלטות לגבי הטיפול הרפואי והזכות לקבל מידע על מצבו הרפואי.

זכויות רפואיות הן חלק חשוב מטיפולי הבריאות והן מספקות הגנה לאנשים עם מוגבלויות, מחלות נפש ומחלות כרוניות.

המרכז למימוש זכויות רפואיות יעזור לכם להבין שהזכויות של אנשים לקבל יחס בכבוד ובכבוד, להביע דעה על הטיפול בהם, ולשלוט מי יכול לגשת למידע האישי שלהם.

הזכות לקבל יחס בכבוד וכבוד כוללת את זכותם של חולים להיות מטופלים ללא אפליה בגלל גזע, מין, גיל, מוגבלות או מצב. הזכות להביע דעה בטיפולו כוללת את זכותם של מטופלים לסרב לכל טיפול שאינם חפצים בו או שלדעתם אינו לטובתם. זכותם של אנשים עם מחלת נפש מוגבלת לרוב על ידי חוקים המאפשרים טיפול לא רצוני או מגבילים את גישתם של המטופלים לטיפולים מסוימים.

הזכות על המידע האישי של האדם כוללת את הזכות למטופלים לדעת איזה מידע עליהם משותף, עם מי הוא משותף ולאילו מטרות הוא ישמש.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

חדר בריחה
בלוג

חמש סיבות מדוע חדר הבריחה ברעננה הוא המקום המושלם לבילוי שלכם

האם אי פעם מצאתם את עצמכם משתוקקים להרפתקה כה שובת לב, שהיא מעבירה אתכם לעולם אחר? בלב רעננה מחכה לכם עולם מרגש, מוכן לשקוע אתכם ואת חבריכם בהרפתקאות שמבטיחות לא רק אתנחתא מהשגרה אלא גם יציאה אל הבלתי רגיל. חדר בריחה רעננה מציע יותר מסתם משחק; הוא מציג חוויה מרתקת שבה עבודת צוות, שנינות ואומץ מתמזגים כדי לחשוף רגעים מלאים בכיף, אתגרים וזיכרונות בלתי נשכחים.

צילום: canva, שיווק ופרסום: אינפינס סוכנות דיגיטל
בלוג

פריחה דיגיטלית: שיווק חברות קנאביס בעידן החדש

בעידן הדיגיטלי, רשתות חברתיות הן אחד הכלים החשובים ביותר בארסנל של שיווק חברות קנאביס. הפלטפורמות האלו מאפשרות לחברות ליצור קשר ישיר עם הקהל שלהן, להציג תוכן אינפורמטיבי ולהשיג מעורבות גבוהה. עם זאת, חשוב להיות מודעים להגבלות השונות שמטילות הפלטפורמות הללו על פרסום מוצרי קנאביס ולהתאים את האסטרטגיה.

תזונה
בלוג

בחינת השפעת התזונה על רמות הכולסטרול: מתזונה ים תיכונית ועד למגמות מתקדמות בהתערבויות של מזון בריא

כולסטרול הוא חומר שעווה המצוי בדם החיוני לתהליכים פיזיולוגיים שונים, כמו יצירת קרום התא. עם זאת, רמות גבוהות של כולסטרול עלולות להוביל לבעיות בריאותיות חמורות, כולל מחלות לב וכלי דם. בשנים האחרונות, יש עניין גובר בבחינת השפעת התזונה על רמות הכולסטרול, תוך התמקדות מיוחדת בתזונה הים תיכונית ובטרנדים המתעוררים בהתערבויות של מזון בריא.

גבר
בלוג

דרך חדשנית לטיפול באין אונות באופן טבעי: טבעי קל ופשוט מאי פעם

בעיית אין אונות היא אחת הבעיות הנפוצות ביותר שגברים נתקלים בהן. פתרונות קונבנציונליים כוללים תרופות, תוספים תזונתיים, וטיפולים רפואיים, אך כולם מגיעים עם סיכונים ותופעות לוואי. הפתרון החדש שאנו מציגים כאן מציע דרך טבעית, קלה ופשוטה לטיפול בבעיה, והוא מתעלה מעל כל האפשרויות הקיימות בשוק.